Bez obzira na sav trud, ulazak u deveti mjesec sa savršenom kilažom i nije bio neki trijumf. Počela sam dobijati po 2kg sedmično, iako nisam ...
Naslovna > Vesti > Opovrgnut mit o "maminim sinovima"

Opovrgnut mit o "maminim sinovima"

Pošalji prijatelju Verzija za štampu Samo tekst     Font Decrease fontEnlarge font
Opovrgnut mit o "maminim sinovima" Foto: Shutterstock

Jaka veza između majke i sina pozitivno utiče na dečake i čini ih jačim, zbog čega oni postaju bolji partneri i muževi kada odrastu, tvrdi Kejt Stoun Lombardi, autorka knjige Mit o maminom sinu.

Muškarci koji tokom života nisu mogli da se oslobode majčinog okrilja osuđeni su da budu seksualno zbunjeni, tvrdio je Sigmund Frojd u svojoj teoriji o Edipovom kompleksu. Čak je i čuveni doktor Bendžamin Spok upozoravao da mamini sinovi mogu da imaju probleme i izrastu u momke sa ženskim interesovanjima.

 

Protiv svih dosadašnjih teorija istupila je Kejt Stoun Lombardi autorka knjige Mit o maminom sinu, u kojoj navodi da jaka veza između majke i sina, zapravo dečake čini jačim, zbog čega oni odrastaju u sigurnije muškarce, koji su bolji partneri i muževi. Lombardi je rekla za ABC njuz da je teorija, prema kojoj sinovi koji su vezani za majku izrastaju u slabiće, uvek zavisne muškarce koji nikada neće moći da imaju zdravu vezu, ustvari jedna velika zabluda. 

 

Strah od homoseksualizma
Autorka knjige smatra da je homofobija jedan od razloga zašto postoje osude u društvu o odnosu majke i sina.

"Najveća je bojazan da će, zapravo, veliki uticaj majke na sina, dovesti do toga da on postane homoseksualac, a ovakvi strahovi među današnjom generacijom majki i sinova su neopravdani", tvrdi Lombardova.

 

Ideju za knjigu Kejt je dobila iz sopstvenog iskustva,  kada je i sama bila osuđivana u društvu da je ostvarila previše jaku vezu sa svojim sinom.


"Zašto ovakve generalizacije ne postoje za  odnos između očeva i ćerki ili tvrdnje da jake veze između njih mogu žensku decu da dovedu do toga da budu seksualno zbunjene i da postanu lezbejke?" pita se autorka knjige.

 

Istraživanja potvrđuju teoriju
U prilog tvrdnjama Lombardove ide i istraživanje obavljeno 2010. godine, koju je sproveo Karlos Santos, profesor na Univerzitetu u Arizoni. U istraživanju je učestvovalo 426 srednjoškolaca. Rezultati su pokazali da dečaci koji su imali topao i blizak odnos sa majkom, imaju bolju sposobnost komunikacije i nemaju problem sa depresijom i delikvencijom, za razliku od onih dečaka koji su imali površniji odnos sa majkom. 

Ova istraživanja su pokazala i da su dečaci koji imaju blizak odnos sa majkom izloženi manjem riziku od narkomanije i alkoholizma i obazriviji su kada je u pitanju stupanje u seksualne veze. Autorka objašnjava da se to dešava zbog toga što majke redovno razgovaraju sa sinovima o svakodnevnim problemima i temama i dodaje da je uloga oba roditelja jako važna.

 

"Ne želim da pretvorim dečake u devojčice i ne mislim da su isti. Različitost među njima će uvek postojati", istakla je Lombardi.


"Naravno da se sa godinama intezitet vezanosti menja i da neće biti isto sa sinovljevih 23 godine, kao sa 5 godina. Sada smo oboje odrasle i zrele ličnosti’’.

Oceni članak
5.00
Tagovi
"Igre tajnog kraljevstva" na Olimpu
Zabavne aktivnosti za decu svih uzrasta, inspirisane filmom "Čuvari tajnog kraljevstva", održaće se u subotu, 25. maja 2013, na Sportskom centru Olimp - Zvezdara.
Knjige za roditelje: Neverovatno hodočašće Harolda Fraja
Ovaj roman, čiji je autor Rejčel Džojs, istovremeno će vas i nasmejati i rastužiti, ali i nadahnuti, povratiti živost i otvoriti srce.
42 odsto mama pati od "Pinterest stresa"
Mnoge žene inspiraciju za uređenje životnog prostora traže na tematskim sajtovima na kojima se, uglavnom, nalaze nerealne fotografije. Često, kada svoj dom ne uspeju da pretvore u prostor iz snova, žene padaju u depresiju, pokazalo je jedno istraživanje..

Prijavite se ne feed komentara Komentara (0 poslato):

ukupno: | prikazano:

Pošaljite komentar comment

Imena beba
Kalendar ovulacije
Prvi dan prošlog ciklusa:
Ciklus:
dana

Anketa
Anketa: Čuvanje dece
Ko brine o vašem detetu/deci dok ste na poslu?
Recepti
Recept slika Krem od malina sa prelivom od jagoda
Kako je to lepo čuti, a tek probati...
Recept slika Po­ho­va­ni ce­ler
Ovo predjelo možete da poslužite sa re­mu­lad-so­som
Recept slika Pred­je­lo od tu­nje­vi­ne sa pi­rin­čem
Predjelo od tunjevine ukrasite rot­kvi­cama, per­šunom i ma­slin­ama
Pogledajte ostale recepte
Zajednica
Magazin MAMA novi broj!